Happy Birthday Wahai Chenta Hati Pertama

by - November 25, 2020

Assallamualaikum,


Hahhaha.. Korang kalo baca tajuk mesti suspen kan.. hahhaha. Chenta hati tu hero besaq mummy la. 9 November yang lepas merupakan hari lahir hero besaq yang ke 17 tahun. Kalau zaman mummy dedulu depa habaq 17 tahun is kunci kebebasan. Katanyalah! Tapi bukan  buat anak mummy, hopefully itu bukanlah kunci kebebasan untuk melakukan benda yang bukan-bukan tetap adalah kunci kebebesan untuk berfikir menjadi manusia yang lebih baik untuk keluarga, agama dan sekeliling kita.


Confirm 17 tahun yang lepas , abang dah lali dengan leteran mummy, keluh kesah mummy, cerewetnya mummy pada benda-benda yang boleh dikatakan remeh temeh, masakan mummy yang ikut suka hati mummy nak masak apa, yelah abang asyik kata mummy ni balik balik mummy masak kari... hahaha . Anak mamak kan confirmlah kena makan kari. :P Sabaq na.. Moga 17 tahun yang akan datang pun abang tetap akan terus bersabar dengan keletah , leteran mahupun sikap mummy yang menjengkelkan. hahahha



Throwback Teroks Birthday Hero Besaq Dulo-dulo. Waktu kecik ni senang ja nak jaga, boleh piat-piat ja telinga kalau nakai sangat , boleh je beli baju apa yang ikut taste mummy... dah besaq ni?! dia bagi link online ja suh belikan baju. Adeh! Sabaq ja la. Namun itulah perubahan dimana semakin meningkat dewasanya anak mummy, semakin meningkatlah usia mummy dimana suatu hari nanti mummy akan meninggalkan abang dalam menongkah arus dunia. Belajar lebih berdikari dan mematangkan diri erti kehidupan yang sebenar.


9 November 2020


Genap juga 17 tahun juga mummy disini sebagai mak yang masih teguh berpegang pada amanah dan tanggungjawab membesar adik dan abang. Masih banyaknya lompang dalam membesarkan anak-anak mummy. Masih banyak lagi cabaran yang perlu mummy hadap untuk membesarkan korang sehingga berjaya seorang manusia yang berguna  kepada manusia sejagat serta  kepada maha pencipta yang satu. 



Abang

Hari ni mummy buatkan kek untuk abang. 1st time mummy buat kek birthday untuk abang. Dulu pernah sekali buat kek waktu birthday tapi hasilnya suam suam kuku. hahaha sedih mummy. Tapi kan birthday abang kali ni mummy cuba lagi.. Yeah! jadi. Syukur Alhamdullilah. Kek Cheese Cake Coklat. Lilin pun pakai apa yang ada kat dapoq. Sorry! Doakan mummy dipanjang usia dan sihat hendaknya bagi menghasilkan lagi kek-kek birthday untuk abang dan adik untuk tahun-tahun bakal mendatang. Aamiin.


Wahai abang, kutiplah baki-baki memori yang ada bersama mummy ni dan jadikan ianya sebagai kenangan terindah, pasak kan pada hati kisah suka duka kita selagi mana mummy masih bernyawa. Moga tahun yang akan mendatang ni mummy doakan abang menjadi manusia yang lebih berdikari, taat kepada ibu bapa, keluarga, dan juga pada pencipta. Andainya kehidupan ini tidak sepertimana yang diharapkan jangan mudah mengalah, bangkitlah dengan gagah. Lawanlah dengan budi bicara  yang penuh dengan tata susila yang sopan serta berhemah. Walaupun ianya tak mudah bangkitlah! bangkitlah sayang .. jangan mudah mengalah sebelum berjuang. Sebab sekali kalah tak selama-lamanya kalah. Ingat setiap dugaan yang hadir itu bertujuan untuk mematangkan kita. Ahir kata Selamat Hari Chenta Hati Pertama yang ke 17 tahun. Mummy sayang anak mummy! Love


Thanks for Reading Wassallam.


You May Also Like

2 Comments