Lunch di Waronk Avenue Melaka. Apa yang menarik di situ?

by - November 26, 2020

Assallamualaikum...

Kerap kali lalu bersebelahan di Waronk Avenue Melaka tapi mummy masih tak tergerak untuk menikmati lunch kat situ. Namun semalam hasil ajakan rakan-rakan dipejabat untuk lunch disini mummy terpaksa akur untuk turut serta. Yelah nak duduk sorang-sorang kat opis memang masih belum ada kekuatan disebabkan oleh beberapa kes yang terjadi sebelum ini.

Credit Photo : Facebook

Credit Photo : Facebook

Terletak bersebelah Sungai Melaka dan Dicovery Cafe, lokasinya cukup menarik dan amat Insta friendly  untuk mereka yang gemarkan untuk berootd. Berkonsepkan Industrial bagi ruang makan bagi setiap level membuatkan mummy rasa teruja untuk merasai menu-menu yang terhidang disitu. Katanya terdapat 200 menu yang terhidang disitu.. Wahhhh!  Cuma sewaktu mummy sampai agak sukar untuk mendapatkan parking valet, MBMB mahupun di lot-lot parking disekitarnya. So korang nak datang standbylah untuk menapak ke situ. Maybe korang boleh parking di area Bangunan merah Stadhuys mahupun di area Tabung Haji Banda Kaba. Kat area Kampung Jawa dan Jonker Street pun okay jugak cuma kena menapaklah sikit.

Waronk Avenue Melaka
No.118, Lorong Hang Jebat,
75200 Melaka
Waktu Operasi : 12 tengahari -1 pagi



Antara menu-menu yang mummy dan kengkawan order. Ada Laksa Penang ( RM 9.00),  Wan Tan Mee (RM 8), Masak Lomak Cili Padi (RM10), Behoon Soto ( RM 8)  dan Set Tom Yam (Menu ni order sampai ke sudah tak sampai, beganglah kawan tu. Cuma kalau menu tu takde habaq la awal-awal. Ni sampai semua dah habis makan, barulah habaq menu tu takde. Yelah sejam ja masa kitaorang untuk menikmati lunch. So memang dissapointed. Dah la orang tu berbadan dua. Walaupun kitaorang dah terima ucapan maaf dari pihak dorang. Nak buat macamana benda dah jadikan.Hopefully tak berulang lagi.

Satu lagi cara ambil order pun agak slow maybe sebab dorang menerima tempahan menggunakan aplikasi didalam phone dan menu-menu yang ada terdapat didalam stall-stall yang berlainan. Hopefully perkara macam ni tak kan berlaku lagi buat pelanggan lain yang datang. Dari segi rasa mummy rasa biasa-biasa ja.. Takde apa yang istimewanya. Cuma yang menariknya dari segi plating hidangan bagi masak lomak tu. Cantik dan kreatif! Konsep dapoq dimeja makan.. hehhe. Lapik dengan penunu dapoq beserta kuali. Nasi pulak dalam dulang. Terbaoek!


Industrial concept .

Ni ruangan atas sekali . Belakang tu maybe untuk live band yang membuat persembahan bagi sebelah malam. Maybe ... Buat korang yang datang dengan kengkawan sesuai untuk lepak disini sebab kerusinya tinggi tetapi tak sesuai untuk yang ada anak kecil dan sebagainya. Maybe tingkat yang lebih rendah sesuai untuk family dan lagi selesa kot.


Apa-apapun setiap hidangan dan menu yang terhidang depend dengan tekak masing-masing. Ada kata sedap ada kata tak. So korang nak tau best ker idok better datang dan cuba sendiri. Pastu nak repeat balik atau tidak tu ...terpulang. Ni review ikhlas tau .

Thanks for Reading! Wassallam


You May Also Like

2 Comments

  1. Ruangan kedai die memang nampak cozy dan luas.. InsyaAllah nanti tamat PKPB, balik kampung bolehlah try singgah.. Hee..

    ReplyDelete