Breakfast di Bvrret Sport Cafe, Dataran 1 Malaysia Klebang Melaka. Apa yang menariknya di sini?

by - December 01, 2020

Assallamualaikum..


Menikmati hujung bersama keluarga sememangnya perkara yang dinanti-nantikan oleh mummy yang acap kali sibuk pada hari biasa. kadang-kadang, rasa 24 jam tu tak pernah la nak cukup. Ada ja benda nak kena buat dalam kepala mummy ni. So hujung minggu adalah masa yang sesuai untuk keluarga kecil mummy.


So untuk hujung minggu kali ni mummy bawa hero kecik lepak dan makan menikmati breakfast di Bvrret Sport Cafe yang terletak di Dataran Satu Malaysia Klebang. Kelihatan cukup menarik menu-menu yang dipaparkan didalam laman social facebook salah satunya Soto yang sememangnya menjadi makanan peberet mummy .



Bvrret Sport Cafe

No 15, 1, Jln KU 2, 

Taman Klebang Utama,

75200 Malacca



Dari luar bangunan nampak macam biasa-biasa aja. Tiada yang menarik. Namun sebaik melangkah masuk kelihatan Bvrret Sport kelihatan cukup luas dengan dua (2) lot kedai yang dipenuhi dengan meja pool/snooker (kalau salah mohon betulkan ye) , kelihatan dapur dihujung bangunan serta dibahagian atas kelihatan ruang karaoke. Maybe sebelah malam, ianya mungkin lebih meriah kot. 


Satu bahagian lagi menempat rak-rak baju sukan untuk jualan, mesin heat press dan sebagainya. Malahan ruangan t-shirt-tshirt promo serendah RM 5.00 juga ada dipamerkan.


Meja pool/ snooker memenuhi ruang cafe.

Pemandangan dari meja makan mummy.


Okaylah berbalik pada menu di Bvrret Sport Cafe. Hurm.. niat dia hati nak makan SOTO tapi soto tak siap lagi. Adeh kempunan tau walaupun jam telah menunjukkan jam 9.00 pagi. So memang agak mengecewakan. Dengan alasan kuah sup baru buat. 

So mummy dengan hero kecik orderlah nasi lemak ayam (RM 6) namun yang datang hanyalah nasi lemak  dengan sambal yang masin (hero kecik sampai tak boleh makan la), telur dadar pun secoet ja, dan juga ayam crispy (saiz kecil sgt)  yang rasanya seperti dimasak semula. Tak berbaloi pulak rasa. Habis spoil mood pagi tu. Tapi kena habiskan juga sebab lapaq sgt tak makan malam pada hari sebelumnya. Total makan ritu RM 16 termasuk dengan teh o ais dan air suam.. hurmm 

So hopefully la owner dapat improve dari segi  masakan sebab baru 1st time try, dah rasa macam ni.. so camana la nak repeat lagi kan. So kedai ni mummy bagi 5/10 bintang ja. Sebenarnya ada a few comment lagi pasal kedai ni... tapi takyah la. So korang maybe boleh pergi sendiri untuk merasai pengalaman tu.. lagipun tekak mummy ngan ampa berbeza kan.hehe lain orang lain tastenya. tak githew!

Thanks for Reading! Wassallam 

You May Also Like

0 Comments