1 st day posa 2014

by - June 30, 2014

Assallamualaikum...


Ramadhan pertama kami anak beranak sama je mcm orang lain... Terawih, sahur dan berbuka posa... Takde apa yg istimewanya sangat.. Anak2 pun takdelah kecik lagi nak train bagai... dorang dh besaq pun.. Cuma bezanya ... saiz badan depa yg menunjukkan depa dah besaq dan kuat makan.. kuat dan tak kuat je nak hadap posa ni.. hehehe 

Sangkaan aku petang nanti mesti depa akan collapse .. tapi Mukhriz je yg collapse... Adam still segaq bugaq... start kul 5 aku dh start masak , Adam lak start membebel bla  bla bla dan bla.. Ni je.. ?? tak hidang lagi pun??! , mana lauk.. ??! bayangkan dari kul 5 sampai la waktu berbuka kul 7.26 ptg.. Huh sabaq je la.. betapa cergasnya dia membebel.. migrain aku..!

Bila berbuka je dia cop 2 mug... satu ayaq yougurt oren satu, satu lagi ayaq kosong.. hadoiii kembunglaa... tp Mukhriz cool je , walaupun dah tak larat.. cuma cakap " mummy macamana kita nak posa bila dh sekolah nanti, kita kena naik tingkat 4 tau.. " Alahai sedih la pulak aku dengaq.. dah la badan tu semangat , kuat makan tapi bila posa kena lak panjat tingkat 4.. xpe sabaq naaa.. kejap ja.. Sebulan.. Lgpun mummy xpernah pun dengaq orang mati sbb posa dan panjat tingkat empat. Mula2 je lama2 nanti oklah tu... ( Tula kata2 azimat tuk Mukhriz berpuasa tahun ni..) kata2 azimat tuk Adam tak payah la, salah hari bulan aku lak yg kena dengaq kata2 azimat dari dia lak.. Erghhh xkuasa makkk jemahhh

Settle berbuka,solat,  masing2 tergolek dengan aktiviti masing2.. Adam dan Lego & Mukhriz lak ngan ipadnya. 

Lebih kurang jam 8.15 suku gitu.. Semua mula bersiap tuk ke surau berterawih mcm biasa... Aku ingat depa tak nak ikut tapi steadylah anak2 mummy.. semua ikut .. Walaupun aku rasa dorang kenyang tahap gaban.. kikiiiki

Terawih kali ni Mukhriz rehat dua kali.. Adam full.. Hehehhehe syukur Alhamdullilah... Aku ??? confirmla penuh.. Bluekkk.. Saja je la tu.. Cuma arini aku cop tempat yg ada kipas kuat2 je , sebab xnak mandi peluh mcm hari sebelumnya.. Hahahahha Sabooo je la

Waktu balik sepanjang jalan la aku borak2 ngan hero2 sambil makan rambutan kuning yg disedekahkan disurau tadi..  dan sempat jugaklah  Adam niat posa, Niat posa Adam : Sahaja Aku berpuasa esk hari kerana mummy aku yg suruh, dia sgt2 garang.. Nak ponteng satu hari pun dia tak kasi.." Sambil lari pulang ke rumah dan gelak mengekek gekek.. Aku yg dengaq ni apalagi, naik hangin la.. "Bertuah punya Anak!!" 😁😁😁  Tapi aku xde la marah pun , saja je.. hehheehe Takpelahhh nak buat macamana kan .. Mereka jelah harta yg aku ada untuk buat aku tersenyum hingga ke akhir usia.. Malam tu berakhir ngan sepinggan penuh nasi dan sup ikan 2 ketul oleh Adam... Kemudian tumbang dengan niat posa yg betui... kikiki Adam Oh Adam!


Bear yg terbongkang tidonya.. Hamboiii mcm dia pun ikut posa sama.. Hamboii biasa dia tu.. babab kang!

Anw alang2 tu kami anak beranak nak mengucapkan Selamat Berpuasa pada yg sudi membaca blog aku ni.. Harap2 tahun ni puasa kita akan lebih bererti dengan penuh kesederhaan disamping merapatkan hubungan kita sesama islam.. Insya Allah..Sekian Wassallam..

You May Also Like

0 Comments