Main Layang2 : Dataran Klebang

by - January 12, 2015

Assallamualaikum...


Ni la aktiviti hujung minggu aku sebelum cuti sekolah berakhir. Ni antara perkara yang paling diminati oleh Mukhriz jika nak dibandingkan ngan Adam yang lebih suka dok umah main bola sepak, main lego, tengak tv dan baca komik..arhhhhghh naik bosan aku...

Sebenarnya dah banyak kali dia ajak , tapi disebabkan aku ni memanglahhh banyak sangat aktiviti .. so aku hold la dulu., ingat ada yang lupatapi tidak rupanya. Hari-hari dia dok sebut naik bingit telinga aku. So kira nak puaskan hati aku bawaklahh.. Dengan berbekalkan layang-layang Batman yang aku beli di DIY kat Mahkota Parade  dengan harga RM 4.90 sebuah , so aku bawaklahh dorang. Muka teruja u..! Cian anak aku...



Wahhh gaya tak tahan.. aku tengak je berapa bole bertahan... Tapi seperti biasa Mukhriz je lah yang ok, Adam dah pas layang-layang kat aku sebab nak main pasir dan jalan-jalan tepi pantai. Hero sorang lagi tu  memang macam tu cepat bosan pada benda yang dia tak berapa nak suka sgt  tapi sebab aku dah bawak dia layan je la.  hehehe

Wahhh tinggi layang-layanng naikk.. Almaklum cuaca pun ok. takdelah  panas sangat 


Muka sebelum layang masing-masing tersangkut kat pokok.. Actuallay aku dah beli tali layang-layang tu tapi tak sangkalah pulak panjangnya hanya sejemput.. cehhh penat aku kena menarik layang-layang  yang tersangkut kat pokok tu.. hishh hilang vouge aku! ( hahahaha over sudah...kikiki )

Ni pulak gambaq -gambaq candid waktu nak bergerak ke kete tuk simpan layang-layang dan seterusnya misi mengisi perut yanng sedang kekosongan..


Dok usha baikkkk punyer pastu tu ngendeng kat mummy nak beli belon.. memang taklahhh.. budget hanya tuk layang-layang dan makan sahaja.. kalo nak sila kumpul duit sekolah sendiri..kbai!.. Kejamkan tapi sekali sekala kena buat macam tu jugak , kalo tak memang anakku sazali la..eh salahh anak ku  tut tut tut.. hahhhaa

Suka tengak budak bam-bam kejaq belon tu.. macam tomey je!..



Settle je terus je aku cari ni.. Hah?! sapa tau.. nni lahh Kacang Pool . Gerai dia kat Bus yang hujung sekali..penat  gak aku nak menapak.. Nasib baik sedap... sekali hadap je.. Harga RM 4.00 satu. Tapi aku kena share ngan Adam yang kuat makan tu sob sob sob..semua dia pau..!

Adam order chicken Chop, Mukhriz order Hot Dog.. sedap! tapi xdan aku nak amik gambaq..  sebab semua dah lapaq termasuk la aku. Pic Kacang Pool kat atas tu aku adopt dari Mr Google je tapi xpelahhh aku  pun bukan kisah sangat pun  yang pentinng hero2 kenyang. Nanti rasa macam kejam lak kalo tak bagi dorang makan semata-mata nak amik gambaq kannn..


Settle makan Mukhriz mintak Ice Cream Pasu.. Ni fenomena baru kat Melaka ni.. Tapi rasa ok ok jelahh.. takde yang intresting mana pun cuma creative la sebab ice cream dihidangkan dalam pasu bunga kecik dan comel. Ada 3 flavour, Ada coklat, strawberry dan Vanilla. So aku amik 3, 3 flavour ni so bole la tukaq2 rasa. Atas ice cream ditaburnya Oreo yang telah dihancurkan..memang banyak pun oreo yang diletak. Pastu Marshmellow diletakan simbol kepada bunga dan daun pudina sebagai daun.. Overoll okLAH dengan harga RM5 satu. Anak-anak puas hati aku pun ikutlah Ok.. Tu je cerita hujung minggu ok.. hehhehe 

Wassallam..



You May Also Like

0 Comments