My first day in this ramadhan

by - July 29, 2013

Assallamualaikum...


Alamak arini aku xbangun sahur ni semua gara-gara  tertidur kat sofa kat living room la, terjaga semula kul 4.30 pagi.. lepak balik kat bilik terus tertido sedar-sedar dah pukul 6 pagi.. huaaaaa azan subuh lenyappp.. haiii memang nak kena sungguh la aku ngan Adam ni jawabnya.. Yup! kul 6.30 pagi.. Tepat! 

Adam : Mummy,  kenapa tak kejut Adam bangun sahur .. dah pukul 6.30 pagi tau.. nampak, Mummy dah bangun tapi tak kejut..... (muka sedih jer) 

Mummy : Alamak sori la Adam, mummy penat sgt melayan kerenah adik smlm sampai tertidur tak sedar-sedar.. sori ea.. Nanti mummy belanja adik makan kat luar ea.. Sori (Sesungguhnya itulah janji tanpa dirancang , apa-apa pun janji tetap janji.. so kenalah dikotakan  wokey...)

Bila petang menjelma aku dah mula keletihan sebab seharian aku mengemas , mengalih dan mendeko balik susun atur rumah aku.. Alahaiiii penatnya.. So bila habaq mai kat Adam Mummy penat.. dia hanya memberi kata dua kat aku.. ( alahai anak aku dah pandai beri kata dua beri kat aku! tiga empat , lima xdak ka.. so layan jer la .. dah memang salah aku..)

Adam : Mummy nak makan Mc' D atau masak maggi sup... mummy pilih...?

( Dahla aku ni jenis ketegori xberapa suka anak aku makan maggi.. so nak buat macamana ikutkan jer la.. Mc D pun Mc D la syg .. so hancuslah diet aku!)

Mummy : Okay Adam  dengan syarat xnak macam-macam dan xnak order air gas okay..!

Adam : Okay mummy .. ( sambil peluk dan berkata sayang mummy ;) manja gitu bila permintaan berjaya...! 

Tepat jam 7.00ptg.. @Mc D
Semua mengambil tempat masing2 dan aku beratur mengambil pesanan.. Adam dan Mukhriz aku orderkan burger dan bubur ayam sorang satu... jgn terkejut herohero ku ni memang kategori  kuat makan.. tu pun aku rasa tak cukup.. hahhahaaha sampai jer order.. masing2 dengan berbesar hati mengambil straw, sos dan sebagainya... Baik sgttt... hehehhehe Mukhriz pulak ngan slumbernya menjilat sos , apalagi jerit tak jerit jugak la aku diatas ketelanjurannya.. Nasib baik aku cepat teguq kalo tak confirm habis semua... Mungkin dah jadi peel masing2 berkelakuan sebegitu rupa bila masuk Mc'D.. Adam pulak nyaris2 nak termakan fries... haiiii naik streess lak aku sbb kena more alert dengan tindakan dorang .. Yelah kiri dan kanan chinese family sedang enak menjamu makanan... So mereka mungkin terlupa sebentar yang sekarang ni bulan puasa.. 

So cara nak attract dorang supaya xterlampau focus pada makanan depan mata so aku ajaklah dorang  bermain ngan toys yang disisipkan bersama Set Happy meal tu.. Kalo xconfirm migrain aku nak hadap telatah dorang ni... hehhee

Yes! aku berjaya.. dorang leka sehinggalah waktu berbuka puasa..
 I'm the happy mummy !


Operasi Ngap ngap ngap bermula... ;)

Actually aku memang  akui jarang makan diluar sebab anak2 sudah terbiasa denga n air tangan ku ini.. Kalo beli pun jarang habis..tapi kalo masakan aku , insyallah mereka bisa membuat aku tersenyum :D. Syukur alhamdullilah,  lagipun dorang ni bukan jenis kategori yang cerewet.. so senang la .. apa aku masak semua selamat.. Tapi kekadang aku bawak jugak makan kat luar diatas sebab2 tertentu seperti reward atas sesuatu kejayaan atau aku mendapat2 apa2 imbuhan(freelance job) yang terjun dari langit.. hahhahahahahhaha xde la semua dari langit kadangkala ada gak yang terkuis ditanah.. hahahhaha bermadah pujangga la pulak .. :p annoying kan... kikikiki.. okay la entry gomelan merapu dari aku tuk aktiviti 19 ramadhan.. Epi ramadhan guys.. Wassallam




Our Small Family with the happy face!

You May Also Like

0 Comments