Adam Birthday !

by - February 04, 2015

Assallamualaikum...

Hari ni dah jejak 1.00 pagi.. Mata masih tak nak lelap, fokus masih lagi di screen laptop sementara tangan masih memegang mouse dan menekan huruf-huruf di keyboard. Banyak lagi design nak kena siapkan ni...huuhu. Tapi masih otak ligat berfikir .. Apa nak buat suprise kat Adam ni.. Bujang  bongsuku ni. Dah hampir seminggu dia mengira hari untuk menyambut ulangtahunnya yang ke 10  tahun.. Mesti dia kan sesuatu yang best kannn?! Biasalahh dh namapun anak.. Dia tak nak birthday party.. pergi legoland pun dia tak nak... dia tak itu semua tapi nak yang best! pengsan! lagu mana tu.

Aku terus tutup laptop.. Dan lampu workstationku.. Langkah terus ke dinding depan di ruang tamu  dan melukis. Tu je idea yang aku buat masa ni.. Need to do something yang bisa buat Adam tersenyum.. Melukislahh aku dengan penuh tekun.. Walaupun dh lama tak melukis, aku hentam je.. Hehehe Confirm memang tak cantik pun kann.. tapi cubalahhh...

Siap! amik gambaq upload kat Fb.. Tidoq.. aku berdoa agar dia bangun pagi , tengok lukisan tu dan terus senyum gembira..


5.30 Pagi..

Settlekan segala bekal makanan tuk anak-anak sementara dorang mandi..kemudian aku mula bersiap untuk ke tempat kerja dan menghantar hero-hero ke sekolah..Tengah bersiap tetiba....

Terdengar suatu suara.. "Apa ni".. "apa ni " sambil memanggil mummy, mummy dan mummy.. Yeahh someone terharu..! 

Yes!! suprise ku menjadi! aku?! mestilah suka.. tak sia-sia aku tido kul 2 .00 pagi..hehhee

Adam tanya : Sapa lukis ni mummy.. Mummy ker? 

Aku : Mummylahhh.. Ingat adik sorang je ker pandai melukis.. mummy pun bole la.. *eksen seketika ! Hahahaa 

Ok snap gambaq dan send dorang ker school.. Yes! Arini pergi school lambat! Sebab posing punyer pasal la.. ini semua salah Adam..hahahhaa Adam jugakkk... Budak yang teruja pada hari born daynya..! Sabo je laa..

Happy Face!
Serius mummy lukis ker? ye dik..



Me , abang Mukhriz dan birthday boy...


Kasi Welfie sekeping..hehhee

Birthday boy ni sibuk tanya .. Mana hadiah... Mana kek.. Mana itu ... mana ini.. ok sabo mummy! 

Next suprise tunggu petang/malam nanti... semua pakatan rahsia ngan abangnya sedang berjalan lancarrr.. Tungguuuuu..! 

#PAUSE

Jeng jeng jeng...

8.00 malam... 

Dorang ke ke Kelas Agama.. ( Tempoh masa sejam ..redah! ) fuhhh berdesup aku pergi carik kek...Ala kek peberet Adam tak delahh pulakk... Ok Plan B ..beli je kek apa-apa asal coklat ( Adam hantu coklat)

Settle beli kek.. Masa dah tepat jam 9.00 malam... Bila-bila masa je dorang akan balik. Masa tu aku masih tersekat kat traffic light.. #punggah

Sampai rumah berdesup desup berdesap siap apa yang  patut.. Aku gelapkan rumah... Kek dah tersedia.. Adam jejak kaki je kat umah aku pun nyanyi lagu birthday.. Adam SUKA! Yeahhh Video tak dapat upload sebab abg Mukhriz amik pic blurrr..sob sob sob... Yang pasti abg Mukhriz nyanyi td over hokeh..! 


Wow muka teruja..!
Birthday Boy dan kek.. Kek mummy beli kat King's je... Tak sempat nak beli waktu tengahari sebab mummy nak kena tunggu abang balik sekolah.. Kelam kabut sikit! Sorii sayang kek peberet takde. 


Adam dan keknya..semua nak buat sendiri. ."Adam punyer birthday.. Adam yang kena potong tau..hokeh! so over... Abang dan  pizza.. sekeping tu dia sorang je.. hadoiii.. Overoll Adam happy... Sebenarnya best tengok anak-anak happy walaupun bila dorang notty rasa macammmm eeeee... errmmmm..huarghhhh... tapi tu la hakikat..kita kecik-kecik pun macam tu jugak..Salah haribulan lari dasat dari anak-anak kita sekarang ...So banyakkanlah bersabaq...Terutamanya dapat anak macam Adam . Kita tanya soalan A.. so okaylah dia bole jawab soalan A siap , tapi dengan penerangan dengan seribu patah perkataan ..Hahahaha Sadis!

Keletihan dengan aktiviti sekolah, pagi petang dan malam dan muka kenyang makan kek dan suprise! 

Wahai Adam.. Jadilah anak yang baik ye sayang..Jaga budi bahasa, perilaku, sayang mummy , sayang daddy, sayang abang, Tok   dan Wan serta semua yang menyayangi adik. Jadi anak yang soleh dan taat akan segala perintahNYA.. Ingat! kalo mummy marah sebab mummy nak Adam jadi  anak yang baik tau...ok Wo aii ni, Adam .. muahhh
Wassallam..

You May Also Like

0 Comments