Adam sayang mummy!

by - April 20, 2015

 Assallamualaikum..


Pagi ni rutin aku seperti biasa.. Bangun pagi, kejutkan anak-anak bangun sekolah, buat breakfast , siapkan makanan untuk makhluk tuhan paling comel tu.. Ala sapa lagi Icha, Jerry dan Tom tu la, anak angkat kecilku yang ada ekor tu la....hahahhaha

Anak-anak agak liat bangun pagi ni, mungkin sebab penat kot almaklum la penat  ulang alik dari rumah mummy dan daddynya sebab mummy agak busy menguruskan Pameran sempena Festival Silat. Cian lak dorang.. 

Mukhriz bangun dulu dari adiknya..tu pun setengah jam jugak nak mengejutkannya. Tiba-tiba rasa suhu badan Mukhriz lain dari biasa. oh demam panas rupanya anak mummy sorang ni. Apalagi aku kejutkan dia suruh bangun dan mandi. Sekurang-kurangkan panas tu surutla sikit. So dia Off la arini. Aku?? Dengan berat hati terpaksalah jugak off walaupun dalam kepala aku ni listing keje yang nak disettlekan arini dah panjang lebar. Ala demi anak kan.. Lagipun cari duit pun tuk anak gak kan. 

Budak demam. Terpaksa pakai selimut pink mummy yang selalu mummy guna bila  travel. Sabo la syg.. Nak wat macamana dah mummynya hantu pink.. Kikiki

Bila tenung muka Mukhriz yang tengah sedap letak kakinya kat atas riba aku ni teriba teringat pulak kat Adam yang aku dah hantar ke sekolah pagi tadi. Yang sorang ni mengadu penat arini. Yelah dok ngan daddy main je la keje nya. Balik umah terbongkang  penat!. So mummy janji ngan dia balik sekolah mummy amik . Berbungalah hati dia tu! senyum sampai telinga..

Tetiba teringat bait kata-kata Adam yang masih terngiang-ngiang di telinga aku hingga hari ini. Sebenarnya aku balik lewat sejam pada sabtu lepas baru ni dari yang aku janjikan padanya. Sampai dia call la aku tanya bila nak balik. hadoiii! Sori Adik.... so aku cakap , nanti mummy balik mummy bunyi hon je adik terus keluar dan kita pergi makan ea. 

Bila dia masuk je dalam perut kete ku.. Dia mula mengomel.. 

Adam : Apa lah mummy ni kata nak balik awal lepas habis aerobic tapi ni balik lambat penat tau Adam tunggu.

mummy : Sori sayang.. mummy tak sempat aerobic pun arini, banyak sangat keje mummy kena siapkan siapkan.. sori ye..

Adam : Takpe lahh.. mummy .. Adam nak cakap terima kasih ye  sebab bawak Adam ke tempat kesukaan Adam . Mummy ni macamana sibuk pun mesti bawak pergi tempat kesukaan Adam ni setiap ari sabtu. Terima Kasih mummy. Adam nak peluk mummy bole?

Mummy : ( Hadoii syahdu la pulak... Nasib baik tgh lampu merah) Dengan pantas Adam memeluknya mummy ketat-ketat. Aku hanya menjawab terima kasih dan terus tersenyum dalam gelap malam yang makin memekat ke seluruh pelusuk alam.

Sori aku ni memang cepat tersentuh sikit bila anak-anak aku ni berkelakuan romantis gitu.. Yelahh anak aku ni bukannya lemah lembut, sopan santun macam anak orang lain. Dorang ni amat lasak dan talkactive . Pada sapa yang tak kenal tu ... Memang pening la jawabnya.Ingat ye brutal tak semestinya tak romantis tau! Hahahhaa Fikir -fikirkanlah dan selamat beramal.. Aichewahhhhh

Tu je aku nak ngomel tuk entry kali ni. Thanks for reading ! Wassallam

You May Also Like

2 Comments

  1. camtu upenye feeling ttibe anak nk hug yer? Sweet plak. Even brutal. HAHAHA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannnn... Anak luar biasa baqhang... Hehehehe

      Delete