Birthday Card DIY Untuk Mukhriz

by - November 11, 2018

Assallamualaikum.... 

Terkebil-tebil mencari idea untuk birthday hero besar aku sorang ni. Tanggal 9 november genaplah dia berumur 15 tahun. Hish kejap je dia dah besar.. 15 tahun lepas besarnya hanya sebesar dakapan aku. Tunggu lagi 15 tahun dia mungkin membesar dan menjadi lonjong mengalahkan aku yang tak besar -besar ni. Aku ni! Mengembang lagi adalah , sebesar belon Jom Heboh kat dataran MITC Melaka aritu. Hahhaa 😝



9 november.. aku masih sibuk dalam meeting.. bersusun pulak tu .. pukul 9 pagi, 10 pagi dan 11 pagi.. adehhh mana nak cari idea birthday hero besar aku ni..  Hah! Idea pun muncul.. bos membebel kat depan , aku rancak menconteng kat atas note pad meeting aku. Bukan nya nak buat minit... hahaha Alaaaa..  lagi pun aku dah masak sangat isi kandungan meeting.. semuanya bisa diatur .. 

Kali ni idea aku buat kad birthday ala-ala scrap book. Lagipun hero besar takde kat Melaka .. cuti-cuti ni apalagi berkepit je lah dia dengan daddy kesayangan dia tu. Bak kata hero kecik " ala abang tu, salah hari bulan birthday dia pun dia lupa mummy.." hah! Aaaa betui kata hero kecik, waktu aku wish .. eh! Arini ea birthday kita.. dia balas kat whatsApps group family.. bijak kan anak mummy.. ala biasalah sindrom LELAKI.. semua lupa.. haha 😂 

Buat Abang.. 

" Kad birthday DIY ni mummy racik-racik dari notepad mummy dan jiran-jiran meeting tadi.. hahha... koyak-koyak sikit kasi variety sikit dari kertas biasa. Ada yang mummy renyuk bagi menambahkan seni kertas tu sendiri dan mummy tampal atas gloss art card . A few huruf yang mummy potong dari paper -paper lama. Pastu mummy conteng-conteng bagi memenuhkan ruang yang ada pada kad. Gambar-gambar tu pulak mummy mintak auntie fyda printkan . Pastu mummy potong dan tampal pada kad.



Sorilah gambar lama. Almaklum la lately ni kitaorang anak beranak mempunyai sindrom malas amik gambar even selfie pun tak suka. Ahha  Kamera-kamera gedabak semua kita simpan dalam lemari buat hiasan mata buat tetamu yang datang  ke rumah. Hahaa 😝😂. Apa-apa pun mummy berharap abang suka akan karya agung mummy ni.. bukan senang mummy nak buat .. usia abang dah 15 tahun baru mummy buat ..master piece katakan.  keh keh keh.. 

Apa-apapun mummy nak ucapkan selamat Hari Lahir buat Boyfriend Mummy yang mummy dah ikat mati ni, membesarlah sayang menjadi seorang LELAKI yang berguna  walau sesusah mana pun kehidupan yang bakal mendatang ini. Jangan lupa mummy , jangan lupa adik , jangan lupa dady , jangan lupa tok, wan , Pak Ngah , Uncle Joy dan Mak Usu yang sentiasa ada  dalam kehidupan susah senang kita sebelum ni. Orang-orang ni lah yang akan memimpin tangan abang sampai abang berjaya kelak. Insya Amin  Mummy sayang abang " 

Thanks for reading! Wassallam

You May Also Like

0 Comments