Selamat Hari Lahir Mama...

by - December 02, 2013

Assallamualaikum...


Hari ini hari lahir mama... 1st disember!  Insan mulia yang membesarkan aku dengan cukup sempurna. Makan minum, keperluan diri dan juga kasih sayang yang melimpah ruah. Syukur Alhamdullillah. Ya! dia Idola aku! .. Seorang yang kuat mental dan fizikal. Adakalanya mama macam aku jugak kuat membebel.. Tapi itu cukup  seronok bagiku! Ada teman nak bercekau.. Barulah namanya fun! As long aku tau hormatinya dan i know my limit. Kadang-kadang bila orang jumpa aku diluar dorang cakap kami mcm adik beradik. Sweetkan?! Huh! Pasan! Hahahaha.....

Hari jadi mama kali ni kitaorg celebrate kat D'Pauh kat Permatang Pauh, Bukit Mertajam. Seperti biasa mama akan order western food. Kitaorang ni sekali sekala makan luar memang suka makan western almaklum la mama kan tukang masak dan terror giler masak makanan tempatan ni. So kasi tukar la. Air tangan mama?! Semuanya  bisa buat aku selalu terbayang-bayang dan rindukannya . Especially buat aku yang keje luar dari Pulau Pinang ni. Memang ngidam habis la bak hang! Especially Ikan Keli Bakar..yum yum yum  Hehehe Jarangla kitaorang makan luar kalo mama masak.  Tu la punca utama zaman kanak-kanak dan anak daraku .. Badanku macam tong drum.. Hahahhaahhaaha bila dah jauh baru ni barulah aku ada can nak kuruih kering.. Oh ! My...kikikiki


 Zariff dan mummy enjoy the food... hehhehehee.. Sejak dok Penang ni Adam asyik makan hati je ngan zarifff... Kalo dia kecik hati dia akan cakap..Zarif..zarif..Zarifff.. Cian anak mummy... Sabaq na.. nanti mummy peluk adik puas-puas tau..hahahaha.. Haii jeles sungguh anak bujang aku ni...

My birthday gurl.. Love u!

Okaylah tu la serba sedikit kisah tentang chenta hati aku. Mama! Tuk entry ni aku tak bole tulis banyak- banyak sebab tahun depan aku nak update lagi pasal mama. Insya Allah kalo dipanjangkan umurku. Hehehe. Anw buat mama tersayang... Mama, along sayang mama ketat-ketat. Halalkanlah segala makan minumku dari kecil sehingga dewasa. Along doakan mama berjaya dalam hidup dunia dan akhirat. Moga mama akan jadi mama yang terbaik untuk kitaorang adik beradik hingga hujung nyawa kami.. Insya Allah..
 Ini gambar raya haji aritu.... sama tak muka kitaorang..hehhehehee..



Ni gambar mama ngan abah. Chenta hati mama... hehhehe lawakan mama waktu muda-muda dulu..hehhehehe ada mcm aku tak? ehhh..tetiba.. :D


Buat Mama...

Mama...
Berjuta kasih telah engkau ukir..
Indah menyapa jiwa..

Hanya doa yang mampu aku aturkan,
Ya Allah.. jadikanlah mamaku
bahagia dunia dan akhirat....

Amin Yarabbalalamin...


You May Also Like

0 Comments