Kain Pelikat Adam

by - January 30, 2015

Assallamualaikum..

Adam Oh Adam! Ada je perbuatan-perbuatan dia yang membuatkan aku pening kepala dan dalam masa yang sama aku nak gelak ketawa terbahak-bahak (tp dlm hati je lahh ye)

Actually dorang ni baik Adam atau Mukhriz memang biasa je pakai kain pelikat kalo nak solat tp xde lah sampai keluaq umah, tp  kalo keluaq umah depa biasanya pakai jubah , xpun baju melayu.. 

Tapi kali ni keluar2 je bilik dah siap pakai kain pelikat dan baju melayu pink ... Siap ngan beg sekolah agama sekali.. Hah?! Confius jap aku...

Aku tanya ...Adik nak g ngaji pakai macam ni ker? ( dlm hati nak marah pun ada.. Yelahh aku dh kenal sgt perangai Adam ni.. Bukannya apa, aku takut londeh kang.. Xpasal2 balik citer kat aku berlinang-linang ayaq mata.. Xker haru! // gaya je brutal hati ada taman tau! )

Adam jawab : Mummy xyah la risau, adam dah standby...(  sambil londehkan kain pelikatnya dan tunjukkan kat mummy boxer Mua Thai yang Uncle Ejoy hadiahkan kat dia dulu.. ) Cakap dengan penuh confident ! tu yang aku  xtahan..

Nasib baik aku hantaq dia pergi mengaji arini.. Ntah la maybe dia nak manja2 ngan aku kot hari ni.. (mood anak maja dh mai)  maybe sebab abg Mukhriz dia xde kot.. So layan je lahhh... Sekali sekala je pun kann...

Keluar je umah dia dah standby kat  tepi kete.. Pastu aku cakap.. Awat dok tepi kete, kita jalan kaki je lahh, mummy nak excersice!  Pastu Adam senyum je dan terus jalan ( wahhh mesti dlm hati cakap.. nak test aku la tu)

Wahh dengan muka selamber.. Ni reaksi Adam.. Sambil jalan sambil ikat kain pelikat.. Hahhahhahaha.. (gelak dalam hati !) 

Lagi 2,3,4,5 langkah ke kelas.. muka  dah macam Pak Pandir pun ada gak.. Keh keh keh
Bye bye sygg... kita tggu habis kelas ye.. citer seterusnya.. Jeng jeng jeng..
.
.
.
.
.
.
.
.


Balik kelas.. 

Mummy , Ustaz amik pic Adam.. Ustaz cakap nak upload kat facebook..pastu Adam cakap,  jgnlahh ustaz.. Saya malu..

Hahahaha sib dia xtau.. Adik....! Mummy dh upload dulu! Keh keh keh

(Bertabahlah ye Adam.. Nanti dah besaq jgn lupa baca nota-nota chenta mummy tuk Adam tau.. Pasti adik akan tergelak besaq..hahahha)

Wassallam

You May Also Like

0 Comments