Travel : Bandung (PART 3) Ladang Teh & Kebun Strawberry

by - October 06, 2014

Assallamualaikum..

Sepanjang dalam perjalanan turun dari Kawah Puteh, kelihatan ladang-ladang teh yang tersergam indah. Seperti mengamit kitaorang untuk turun bergambar ..hahahhahaah ** Terror tak alasan aku.wink wink Apalagi bila sampai je kat kawasan ni apalagi capai kamera... posing! Bukan setakat kitaorang je yang bergambar ada juga masyarakat tempatan yang bergambar sama .

LADANG TEH

Kanak-kanak ribena yang happy teramat sebab bole main nyorok-nyorok dalam teh.. Hadoii penat kejaq tau.


Disebabkan semua adik-adik sibuk nak jadi photografer, so aku dengan rela hati menjadi model tak bertauliahnya..hahahaha Nasiblahh dapat kakak yang over lagu ni..


Chakkk...

Abah , mama, adik , anak dan juga Pak Supir si Kiki yang supporting habis.. Siap bermonopod gitu..


Aku dan abah..Abah pun supporting bila aku suh posing macam ni, macam tu.. cian abah kena buli ngan anak pompuan dia yang sorang ni..


Posing ..posing..posing dan terus posing selagi tak habis kodak.. ehh!

Pastu waktu nak balik  aku tengok abah tengah order Jagung bakar ni... aku apalagi tumpanglah sekaki...

Next Station

KEBUN STRAWBERRY..

Aku ingat punyalah besaq kebun strawberry ni..tapi alahaii kecik put.. maybe ada yang besaq kot tapi yang ni je terjumpa..redah je la. Kat sini memang banyak kebun-kebun strawberry, kat kiri kanan jalan.. cuma kena pandai pilih je. Tapi waktu aku datang strawberry banyak dah yang takde.. tinggal yang kecik-kecik je.. Dapat kat Adam dan Mukhriz habis semua dia angkut ... rugi rugi...

Ni la strawberry itu.. kecik dan masam sampai tak termakan. Aku rasalah , strawberry yang besaq2 tu sudah habis diborong oleh peniaga gerai kat Kawah Putih tu la..sebab kat sana tu semua manis dan besaq2 belaka.


Ni la kebun strawberrynya..


Setelah penat makan strawberry kitaorang singgah makan di De'Belacan Restoren.. Macam Family dinner la sempena Hari Raya Haji. Ada gak menu-menu yang best tapi secara keseluruhannya semua berasaskan belacan. Ni restoren cadangan supirku. 

Restoren Belacan dari luar

Seriously makanan kat sini semua pedas-pedas..Antara tahan dengan tak tahan je. 


 

Kiri : Menu yang famous kat sini Ayam Belacan.. Sedap tapi pedas..
Kanak : Kangkung goreng belacan..belacan lagi.

Hadoii dah takde idea nak tulis.. penat gamaknya..ok sambung citer lagi jat next entry ye..
Bye..Wassalam..

You May Also Like

0 Comments