Kerana sebiji bola

by - February 16, 2015

Assallamualaikum..


Dah menjadi lumrah buat anak-anak lelaki ni , hobi masa lapangnya semestinya dengan aktiviti lasak.. So aku pun tak terlepas ngan situasi ni.. Hero-hero aku ni memang suka gilos main bola sepak.. Katanya nak kejaq piala sekolah, nak jadi juara katanya.. so aku kata oklahh.. Tapi yang menjadi masalahnya sekarang.. Dorang main kat laman sekangkang kera depan umah.. Hamboii tak cukup ker main kat sekolah ngan padang taman petang2 tu anak-anak oiii . Huh! Memang menguji kesabaran sungguh tau!

Waktu main bola kat padang normally aku letakkan syarat start kul 6.00 ptg, so bole la mandi ker, solat dulu ker sementara menunggu  tu , tapi ni tak...Main bola sampai berdentam dentup depan umah.. Hadoii! Sakan tunjuk skill konon.. Podahh! ( habaq kat sini ja, depan anak angkat rotan ! Tunjuk kuasa veto katakan.. Hehehe)

Pappp!! Bommm! Tummm! Gedegang! Habis habis.. ! 



Kena cermin kete, kena sliding door, kena tingkap bilik aku , kena pasu bunga aku (kes sebelum ini sebelum mummy sedekah kan semua pasu bunga mummy kat orang).. dan  belum lagi ayng  tersepak kena rumah  jiran sebelahhh..

Apalagi aku capai pisau, amik bola.. Toreh ! so habis segala angin bola keluaq.. Fuhh lega...! ((angin bola je ye..hahaha) Terkebil-kebil dorang tgk mummynya.. Hah sapa suh tak nak dengaq cakap mummy.. Rasakannn.. Bukan kejam tau! Ni satu pengajaran.. Bola sepakknya mainnya dipadang, bukan depan umah.. 

Aku bukannya garang tak kena gaya tapi aritu ada ke patut pakat ngan jiran sebelah jgn habaq kat mummy dorang pecahkan lampu luaq umah.. (hasil siasatan dan penceritaan semula oleh jiran sebelah umah) pakat la mummy pulon heran pasaipa la lampu luaq ni tak nyala, padahal dah on suis ni, rupa-rupanya lampu  dah tak dak.. Mummy geram hokay! tak pasai kena panggil orang tukaq lampu, bukan lampu ja , plaq dia pun hampir tertanggal dan rosak.  Lebuq!

Cer tgk betapa bijaknya pakatan adik beradik ni..kan tak pasal2 mummy dah terbalas dendam.. Layann sgt bola kann.. Rasakann.. Heheheheh sekali sekala kejam tak salah kannn.. So sapa-sapa yang ada anak hero yang masih kecik dan mempunyai adik atau yang hampir sebaya.. selamat menghitung hari untuk saat ni. Tapi moment -moment ni bukan selalu pun... hehhehe

ok .. Thanks for reading! Wassallam..

You May Also Like

0 Comments