Puasa ke 10

by - June 27, 2015

Assallamualaikum...


Pejam celik pejam celik, dah nak masuk puasa yang ke sepuluh.... Kejap je kan. So alang - alang dah menaip ni... Aku nak ucapkan selamat berpuasa . Jangan puasa yangyok tau pagi-pagi bukak periuk..! Babab kang!

Budak-budak? Ermmm dorang macam tu la , ragam yang bermacam-macam , kadang-kadang naik mual kepala otak mak jemah ni.. Budak lain posa penat tapi dorang penyakit tak reti dok diam  + bercakap non stop sampai la waktu berbukak tu dia bercakap.. Ada je idea.. stress  tau! Mummy kena paksa jawab semua soklan ngan paksaan.. Huaaaa.... tu bila citer bab perangai.. Belum la bab menu-menu berbuka. Halooo i masak hokay.. Everyday!! .. tanpa paksaan tapi penuh dengan kasih sayang.. Aichecehhhh.. Walaupun pasar ramadhan belakang umah aku je pun.. tuk 1st day ramadhan tu aku round-round je la.. 1st day normally semuanya fresh takdenya yg simpan dan masak balik tu. Hopefullyla.... So kalo beli pun aku beli ikut permintaan hero-hero. ala setakat kuih cara RM 2 dan air soya pati RM 3.50 tu je...apalahh sangat sebagai support tuk anak-anak kita berpuasa.  Nasi dan lauk  normally aku masak je lepas balik keje.  Ala setakat satu dua lauk tu Insya Allah okay.. Masih lagi kuat kudrat ni. Tapi arini aku Off Day. kitchen tak berasap hokay walaupun tgh tadi aku dah rebus ketupat nak wat lontong, so tak jadilah... Arini semua menu tunjuk.. Hehehehe


Hari ni hari melayan anak-anak main games. Mummynya pun terjebak sekali hokay... Hehe ala kasi cannn arrr.. Mummy pun nak feel budak-budak jugak .. Kelihatan gambar diatas menunjukkan wajah -wajah kekalahan sebab salah masuk gear reverse.. Kikikiki.. 


You May Also Like

0 Comments