Dinasour mu , Dinasour ku jua!

by - April 25, 2016

Assallamualaikum... Rindu la..!

Sorry lama tak update... Lappy keluar color biru.. kalo kluar color pink.. confirm mummy update hari-hari..... LAH sangat! hehehehehe

Ada yang rindu mummy tak ? keh keh keh..Soklan budget retis..keh keh keh .. Meh lempaq belakang punya story na...fuhhhhhh..... :P

Tik Tok!

Aku mengerling ke arah jam dinding yang baru aku tukar 2 , 3 bulan lepas...

Tik Tok!

Alamak dah nak pukul satu.. jawabnya bangun lambat lagi aku hantar budak-budak sekolah ni.... 

Tik Tok!

Arghhhh esok takyah masak pagilahh.. beli je.. hhahahah otak aku mulai ligat berfikir...

Tik Tok!

Dah dah ... aku tak larat .. bingkas aku bangun menutup stand lamp dihujung hall .. 

Apa aku buat?

hehheehehe.. colorkan lukisan hero kecik ni la... Masih terbayang muka excited hero kecik balik dari sekolah tadi.  " Mummy .. mummy cantekk tak ? Kita lukis dinaosur..  pantas dia mengeluarkan sekeping kertasA4 yang dilipat empat yang dah macam belacan aku tengok., welll biasalahh lelaki.. hahhahaa :p

Cantek!! Komen spontan aku tuk hero kecik.. Pandai adik lukis.. " Hau Sean yang bagi kertas A4 kat sekolah tadi..  Hero kecik bercerita ringkas...

Apalagi bila sampai umah terus dicapainya pencil case mummy dia... buat outline rupanya..
Kasi touch up! Kasi cun..hehheheh Tapi...

hahahaha.. bila bab color je.... separuh jalan jee! cisss... 
Nilah hero kecik.. minat melukis tapi tak minat mencolor.. dulu masuk kelas mewarna separuh jalan je.. walaupun ada talent.. Tahap kesabaran memang tak ada langsung, especially sekali bila bab tone color.. hancuss bakhaq..

so mummy garu-garulah tangan, dah lama juga tak mencolor ni..syokkk syokk...

Tarraaaaa... Bila bangun pagi hero kecik tengok ni, senyum sampai ke pipi la... sekali sekala habis keje anak-anak ni memang syokk tapi jalan selalu tau.. nanti dorang lemak banyak.. hhehehehe

Oklahh citer pendek dulu na... yang lain dorang jenuh karang ayat ni..keh keh keh..
tungguuuuu...

Thanks for reading! Wassallam..

You May Also Like

6 Comments

  1. pandai ye hero kecik tu melukis..kalau di asah lg mau jadi designer
    hahha kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhehe.. Macehh Zie... Alamak dh sama position macam mummynya nanti kang..hehehe :D

      Delete
  2. uih cantiknya lukisan dia. kemas je. hheehe bab mewarna kan leceh sikit. sebab kena pandai main dengan tone. dulu masa kecik paling benci kalau warna tu terkeluar dari garisan

    ReplyDelete
    Replies
    1. hhehhee... Macehh Mommy..! aaa biasalah budak2 kalo gegurl maybe boleh color sampai habis, tapi kalo lelaki ada susah sikit. Kesabaran kurang katanya.. hhhehee

      Hahahaha samala macam mummy , jenuh amik padam balik pakai pemadam..heheh :D

      Delete
  3. Kita nak lukis hmwk anak pun terkial-kial.. alih-alih asyik jadik org lidi jer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaa... alamak. Orang lidi pun orang lidilahhh.. skill melukis orang lidi namanya tu..:D

      Delete