MEETING I KUCHING, SARAWAK

by - April 19, 2013

Assalallamualaikum.....

Yeahhh Kuching here i come... Al kisahnya, rabu dan khamis yang lepas aku telah ditugaskan untuk menghadiri meeting di Jabatan Muzium Negeri Sarawak ... Meeting adalah bertujuan untuk membincangkan kerja-kerja persiapan pameran yang bakal diadakan pada 23 - 27 Mei 2013. Untuk makluman ianya adalah acara tahunan bagi semua muzium yang terdapat di Malaysia ni. So sempatlah aku berjalan-jalan sekitar Bandar Kuching tu... nak berjalan sakan xdapat la disebabkan oleh kesuntukan masa yang amat padat.

Hari pertama...
Flight bersama Malindo Air.... actually ni kali pertama aku terbang bersama Malindo Air... Keseluruhannya ok, cuma nak check in tu kena la pi kaunter sebab sistem check -in online  dan mobile online masih belum dilaksanakan.. xpela masih baru lagi kan.... Just pergi kaunter Row F untuk check in. Perjalanan dari KLIA ke Kuching cuma memakan masa hanya   satu jam lebih sedikit sahaja dari waktu tempoh waktu yang telah ditetapkan. so bole korang menempahkan perjalanan menggunakan Malindo Air, Tiket pergi balik hanya RM198.00 sahaja. Murahkan....

Dok tepi tingkap,  so sempat la aku amik pic sayap kapal ni...



Sandwich untuk kali ketiga aku makan sehingga pukul 1.00 tgh.. Kembung makkk.... ;) 

Melayan diri sebab kena pi meeting sorang-sorang. Xpe la bole belajar berdikari.... kata cita-cita nak round the world... hehhhehe

Aktiviti malam selepas habis mesyurat... Sempat la aku meround dengan kawan-kawan muzium lain memandangkan diorang pun menginap dihotel yang sama dengan aku. So ada la kawan nak berjalan..... Syukur Alhamdullilah... Kami berjalan  Hotel Merdeka Palace ke Waterfront. Perjalanan hanya mengambil masa lebih kurang 10 minit  berjalan kaki.


  Bot yang kami naiki untuk ke seberang untuk membeli kek lapis.... Hanya dengan kadar RM 0.50 seorang bagi waktu malam dan   siang RM 1.00 jer....

Ke Kedai Kek lapis Dayang Salhah...Terdapat lebih dari 50 jenis kek lapis yang terdapat disana. naik juling la mata nak memilih. Actually ada yang kata kek lapis Mira lagi sedap... bagi aku... kedua-duanya ada keistimewaannyer sendiri baik dari segi harga dan juga rasa . So bagi sesiapa yang nak beli kek lapis tu,  baik pi kedua-dua kedai itu sendiri. Rasa nak bandingkanlah ikut citarasa masing-masing yer... ( disetiap kedai disediakan kek-kek yang dipotong didalam saiz yang kecil untuk dirasa... kakak kedai tu xmarah pun kalo nak rasa...)

Kek Lapis pink.. sorila aku ni fanatik pink..hahahahhaa.....

 Mee kolok Goreng....

Bangunan Majlis Perbandaran Kuching, Sarawak... Kalo xsilap aku la ..hehhehe
Bersama-sama kawan-kawan dari Muzium PADAT dan juga Muzium PDRM.. Thanks la sebab sudi temankan aku ye... Niza, Kak Chik dan juga Comel....


Pemandangan Waterfront dimalam hari....



 Hari Kedua .....


 Santapan yang disediakan untuk mesyuarat untuk hari kedua.... Yeaaaa Mee Kolok Sup.... Yummy yummy... rasanya sama macam kita manggi sup wokey cuma sebutannyer jer yang lain...

 Dihadapan Muzium Sarawak...

Thanks sebab membaca entri kali ini... Adios dari Kuching Sarawak....




You May Also Like

0 Comments