Berkhatan

by - November 28, 2014

Assallamualaikum..


Fuhhh fuhhh bersawang sudah blog aku ni .. Hah?! Tetiba.. Ni update pun sbb syok baca blog org kat group BBM punya pasal la.. Mcm syokk je menuliskan... 

Actually today adalah hari ke enam Adam dan Mukhriz settle bersunat.. dah bole pakai seluar dahhh.. Walaupun sekadar boxer thai tu.. Dorang bersunat pada sabtu , Minggu yg lepas.. Minggu yg terlampau banyak dugaan.. dugaannya aku tak bole bangun untuk hantar dorang ke klinik utk berkhatan setelah appointment dan deposit dibayar.. Huaaa sedih siot! So terpaksalah suh daddy dorang yang hantar... kenapa aku xleh bangun?? yelahh sebab aku demam teruk.. Dan berpakej lagi... Demam panas , selsema, batuk, sakit tekak dan lain2 yg seangkatan dengannya... nyaris2 nak masuk wad.. Tapi disebabkan hero2,  aku buat2lah mcm xteruk, dalam hati hiiiii DIA je yg tau...

Okay berbalik pasal citer hero2 aku berkhatan..  1st day tu cuak jugaklahhh aku bila biaqkan depa berdua g ngan dady dia, almaklumla xpasal2 kang aada yg balik xberkhatan kang.. Almaklumla masing2 dok lawan tolak sapa dulu. Seb baik tak.. Depa balik okay je.. Pakat sakan gelak2 .. Fuhhh lega mummy... 

Jam pertama...
Masing2 dok  pulon habaq tak sakit pun.. Siap bole main games dan kereta control lg .. Aichewahhh hebattt...

3,4 jam selepas itu..
bius mulai hilang...Mukhriz mulai merenggek... Airmata mula berlinang.. Tp masih sorok2.. Mancho la kunun takut mummy nampak..hhhahaha... Adam lak kehulu kehilir lapaq.. Well biasala hero2 ni.. Memanjang lapaq.. So melangkahlahh adam ke fridge. Kedebummmm...!! Adam jatuh depan pintu bilik air.. Hah apalagi.. Raungan  dan tangisan mula kedengaran.. Alamak terhempap la pulak.. Apalagi ubat tahan sakit ditelannya.. So waktu ni jgn la salah cakap ker apa ker.. Mampuih hang kena lesing.. Angin sudah sampai daaa.. Sabo je la.. Aksi2 mummy memujuk anak mulalah kelihatan...hhehhheeh

Bila semua dah okay sikit dan suasana mulai tenang.. Aku pun mula la masak.. Masak nasi je pun ngan ikan masin.. Tu je yg aku mampu.. Almaklum la aku ni jalan pun bengkakng bengkok. Kejap2 nak pitam.. So tu je la aku mampu .. Kang lain lak jadinya.. 

Makan bersuaplahh anak2 walaupun menggigil2 mummy ni menyuap..  2 pinggan lah jugak.. Ni la jadinya anak2  yg xpernah nk  mkn ikan masin ngan nasi panas.. Haha.. Sedap katanya... ! Licin bakk hang.. 

So itulah rutin harian aku sehingga hari ini even cuti dan Mc aku dah habis... Siapkan breakfast dan masakkan lunch depa sampailah sihat.. aku dh start keje pun aku balik tgh sat tgk keadaan dorang.. Risau tau..

Yelahh waktu aku sakit aritu berposak dorang jaga  aku.. Especially Mukhriz.. Buatkan air tuk aku, air teh o lahh, air asam jawalahh , urutkanlahhh, boh minyak anginlahhh dan lain2 lagi.. Syukur Alhamdullilah.. 

You May Also Like

0 Comments